Wauw! Vinden jullie mijn logo ook zo mooi?!
In het begin moest ik zo af en toe even koekeloeren naar het bestand dat Fitbrand mij had toegestuurd met daarin verschillende versies van mijn logo.
Zelf had ik wel wat ideeën qua kleur en vorm maar deze invulling had ik nooit bedacht! Gelukkig zat daar een heel ander creatief brein achter. Haar naam is Nienke Meijeringh. Zijliep destijds stage bij Fitbrand voor haar opleiding grafische vormgeving van het Cibap. Een prachtig bedrijf dat zich bezighoudt met het ontwerpen van producten voor grote & kleine merken. Zij doen dit met een sterke focus op grafisch ontwerp, fotografie, webdesign en web development.
Peter van der Steege – de algemene eindbaas van Fitbrand en ooit Cum Laude afgestudeerd als fotograaf aan de kunstacademie in Enschede (jaja die vond ik even online, heeft die me nooit verteld)- kende ik via mijn club en sportschool Dijkmansport. Net als zijn vrouw trouwens: de producer en regisseur van Fitbrand.
Toen ik in de beginfase van mijn ideeën voor de website zat, had ik een afspraak met Peter. Hij supportte mijn ideeën en bekeek hoe Fitbrand hieraan kon bijdragen. Toen Nienke begin 2015 zou komen stage lopen, ging zij zich buigen over het ontwikkelen van mijn logo. En zo kwam ze op het logo dat nu overal te zien op deze website.
Het logo heeft ook een betekenis:
Citaat Nienke
“Judo is een van oorsprong Japanse zelfverdedigingsport, die rond 1882 werd ontworpen door Jigoro Kano. Kano ontdekte dat de meeste methoden bij verschillendevechtsporten te veel gericht waren op het volledig uitschakelen van de tegenstander. Uiteindelijk kwam hij tot zijn eigen systeem dat hij judo noemde, wat letterlijk ‘de zachte weg’ betekent. Voornamelijk in de beginjaren van het judo was dit echt een manier van leven, een levenspad.
Jennifer heeft een duidelijk doel voor ogen. Dit is in het logo verwerkt door gebruik te maken van een driehoek. Deze driehoek stelt een berg voor, de berg is namelijk het symbool voor doel- en prestatiegerichtheid. Door deze berg loopt een pad. Dit pad staat voor de ‘zachte weg’ die judo representeert, een manier van leven en de koers die Jennifer voor ogen heeft. Er is dan ook bewust gekozen voor een stijgende lijn. Om het geheel een toegankelijkere uitstraling te geven is het beeldmerk in een cirkel geplaatst. “
De berg symboliseert ook mijn carrière tot nu toe. Zoals in de biografie op deze website ook te lezen is, ging dit gepaard met hoge pieken en diepe dalen. En is deze weg alles behalve vlak verlopen.
Zoals jullie al hebben kunnen lezen ben ik erg blij en trots op mijn logo. Ik wil daarom Nienke & Fitbrand erg bedanken voor de inzet en creativiteit die zij hierin hebben gestopt!! Dus bij deze, DANKJEWEL!! J
Ook ben ik erg blij dat Fitbrand zich heeft ontfermd over mijn website en zich zodoende als partner heeft opgesteld om mij te helpen en steunen waar nodig, we zullen nog mooie dingen uitwerken in de toekomst! Neem eens een kijkje op de websites en bekijk de prachtige foto’s!
http://www.petervandersteege.com/
Op de foto: Links Peter, midden Nienke en ik rechts.
Achter de foto: Hilly